מלונות כשרים בחו"ל

בית חב"ד דובאי

בימים בהם הודיעו על כינון יחסים דיפלומטים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, ישראלים רבים הופתעו מהידיעה שבית חב"ד בדובאי נפתח עוד כמה שנים קודם לכן, ומשרת תיירים ישראלים ויהודים המגיעים למקום. הקהילה היהודית באמירויות מונה כיום כ-1,500 איש החיים ב-7 מדינות האמירויות, אך בעיקר באבו דאבי ובדובאי.

בית חב"ד דובאי פועל קרוב לעשר שנים. מבקרים רבים מגיעים אליו בימי חול ובשבתות – כדי לאכול, לנהל פגישות עסקיות או פשוט לבקר את החבר'ה. בבית חב"ד מוגש אוכל כשר ופועל בו בית כנסת עם סידורי תפילה. האווירה נעימה ושלווה – וכולם מתקבלים באהבה ובברכה. אין ספק שגם אתם תרגישו שם בנוח.

מי מפעיל את בית חב"ד דובאי?

בית חב"ד דובאי מנוהל על ידי הרב דוכמן, הדואג לצרכי דת שונים, כמו תפילות ואירוח שבת. הרב מנחם לסאוו וחברים נוספים עוזרים לרב דוכמן בתפעול המקום. מדי שישי נערכת קבלת שבת בה נוכחים כ-60 איש או יותר מרחבי העולם, כולל יהודים תושבי דובאי. בערבי השבת נשמעות תפילות בנוסחים שונים ומגוון שירי שבת. כולם חשים בנוח, עם אווירה תוססת ושמחה, ואילו המקום פתוח לכל מי שחפץ להצטרף לסעודת השבת החגיגית.

בית חב"ד דובאי – לא מהיום

אנשי חב"ד ידעו על קיומו של בית חב"ד באמירויות עוד לפני שנים. כשעוד היה בחיתוליו, פעל בית חב"ד באופן חשאי למדי. שליחי חב"ד הגיעו לדובאי עם דרכונים אמריקאיים כתיירים ועבדו מבלי למשוך תשומת לב רבה. היום כבר אין צורך בחשאיות הרבה, כאשר רבים מתושבי האמירות מכירים את פעילות בית חב"ד.

בית חב"ד מנהל פעילות ענפה, כולל זו המתקיימת בבית הכנסת הקהילתי הפועל בימי חו"ל, בשבתות ובחגים. בתחילה, התקיימו התפילות בדירה רחבת ידיים בקומה ה-32 של בניין מגורים מפואר המשקיף על ג'ומרה – האי המלאכותי.

כיום, עקב התרחבות הקהילה היהודית בדובאי, הפעילות עברה למבנה תוסס ומפואר. שליחי חב"ד מפעילים בית ספר יהודי בדובאי בו לומדים לא פחות מ-45 ילדים, הלומדים תוכן תורני ותכנים נוספים.

ערבי שבת וחג

הסכם השלום שנחתם לאחרונה בין מדינת ישראל למדינות המפרץ מאפשר לפעילות חב"ד להתרחב ולהיראות באור יום. עקב העלייה במספר האורחים הישראליים בדובאי, הודיע הרב לוי דוכמן, שליח חב"ד לאמירויות, שארוחות ותפילות השבת לא יתקיימו בבית חב"ד עצמו, אלא במלון אדרס דובאי מרינה (Address Dubai Marina Hotel). אפשר לשריין מקום לארוחה באמצעות הקישור הזה.

אם המלון שהזמנתם לא נמצא בקרבת המרינה, או שאולי תעדיפו לקבל את השבת מבלי להצטרף לארוחה, ניתן להזמין באמצעות בית חב"ד "ערכה של שבת" הכוללת 2 חלות, נרות, יין וגביע קידוש, באמצעות הקישור הזה.

בית חב"ד בדובאי – איפה הוא נמצא?

נכון להיום, בית חב"ד ממוקם במשכנו הפרטי של לוי דוכמן, רב חב"ד בדובאי, שמתפעל את המקום. הבית נמצא בסמוך למגדל בורג' ח'ליפה – בשכונת אל וואסל. במקום יש גם בית כנסת ומוצעים שירותי דת ליהודים המבקרים באזור. את הכתובת המדויקת של בית חב"ד תוכלו לקבל בפנייה פרטית לבית חב"ד.

לתיאום הגעה, צרו קשר במייל: Benzion@jewishuae.com.

הוספת תגובה

השאירו פרטים כאן ונציג יחזור אליכם בהקדם עם הצעת מחיר

השכרת-רכב
הזמנת חבילות ספורט
כרטיסים לאטרקציות בחו"ל

Follow us

Don't be shy, get in touch. We love meeting interesting people and making new friends.